Jmenuji se Tomáš Dvořáček

Narodil jsem se 27. 5. 1994 

Pocházím z městečka Úpice na Královéhradecku

 

Asi si říkáte jak jsem se zrovna já mohl dostat k motosportu.

Předem bych rád upozornil, že k tomu všemu k čemu jsem měl možnost se dostat je díky spoustě lidí kteří mé různými způsoby podporují a za to jim patří velké poděkovaní.

Jak jsem se k tomu dostal?

O motorsport, především autokros, se zajímám od roku 2011. Tehdy pouze jako občasný návštěvník především hobbyautocrosu, ze kterého jsem začal pořizovat fotografickou dokumentaci. Po dohodě s magazíny, věnujícími se motosportu, jsem začal fotografie veřejně publikovat.

 Jeden z mých největších úspěchů patřil focení evropského autokrosového šampionátu na známé novopacké trati v roce 2012.

Při focení závodů jsem měl několikrát příležitost být svezen v závodních vozech jako spolujezdec a velice mě to zaujalo.

 Z důvodu mého pohybového omezení mi však bylo jasné, že posadit se do závodního vozu a třeba se jen tak svést po prázdném závodním okruhu není reálné. Ale stále jsem se u závodních vozů a závodů pohyboval.

Po určité dobé se jeden z mých kamarádů rozhodl, že si postaví závodní vůz na hobbyautocross. Tím více jsem měl možnost nahlédnout, jak se takový sériový vůz upravuje pro závodní účely. Potom jsem se začal zajímat o to, že existují různé úpravy řízení vozidla, kde specializovaná firma do vozu namontuje takzvané ruční ovládání. To umožňuje vůz ovládat pouze pomocí rukou. Takže jsem si řekl, že by bylo možné pomoci této úpravy problém řízení vyřešit i pro mne.

Problémem však bylo, že cena zmiňovaného řízení mnohdy přesahovala cenu celého vozu na hobby závody. Po určité době mě napadlo kontaktovat firmu API, která se úpravami řízení zabývá. Firma nabídla řešení situace poskytnutím sponzorského daru v podobě staršího ručního řízení. Poskytnutím této podpory byl problém s řízením vyřešen.

Další věc která před námi stála byla sehnaní vozu které se bude moci upravit dle předpisů a nechat namontovat zmiňované řízení.

Díky nízkému rozpočtu byl problém auto sehnat. S pomocí kamaráda jsme začali objíždět mnoho míst a začali jsme auto shánět. Po celkem dlouhé době jsme sehnali vůz značky Škoda Felicie červené barvy, která byla přibližně 5 let odstavená.

 

 Už na první pohled bylo jasné, že nás čeká mnoho práce. Potom co  jsme auto převezli na dílnu jsme začali auto odstrojovat od věci, které ve voze nesmějí byt – například zadní sedačka, koberce, tapicirunky… V tu chvíli jsme odhalili tak rozsáhlou korozi vozu, znemožňující skelet vozu vyvařit.

 Také podvozek byl ve velice špatném stavu. Proto jsme byli nucení sehnat zdravější kastly (bílou) na které jsme začali od základu pracovat v podobě sestavování podvozku …

V době kdy probíhali úpravy na autě jsem dostal nabídku na již hotového závodního vozu.

Tedˇ s pomoci mého mechanika opravujeme zejména kosmetické poškození karoserie, které na voze vzniklo v průběhu 6ti let kdy se auto zúčastnilo několika závodů na různých místech v České republice.

 

A jak se vyvine dále tento příběh to bude i pro mně samotného  svým způsobem překvapení. V případě že by vás zajímalo, jak se to bude vyvíjet tak právě pro vás je tu tento web který se budeme snažit co nejvíce zdokonalovat a aktualizovat.